sjefen01Hvem er sjefen i mitt liv?

Dette er for deg som er ønsker å ta tak i livet ditt for å gjøre hverdagen bedre.

Fasiten på hvordan man skal leve finnes ikke, men du kan starte en tankerekke som kan gjøre store forandringer i ditt liv.

Bestem deg for hva du vil gjøre med livet ditt nå og stol på deg selv:

Det de fleste mener er riktig å gjøre med livet, kan være galt for deg. Hvorfor har vi så lett for å gå samme vei som de andre? Det finnes ingen annen virkelighet enn den som finnes i DEG.

Gå dine egne veier! Du blir aldri for gammel til å lete etter din vei.

Det du tenker mest på eller konsentrerer deg mest om, vil forme ditt fremtidige liv.

Utfordringer i livet:

Det å kunne finne en indre ro og en god selvfølelse kommer ikke av seg selv, den må vi alle virkelig slite for å oppnå. Problemer i livet er ofte en utfordring, men det er viktig at vi tør å ta det som nettopp utfordring og ikke la andre prøve å løse dem for oss.

Noen problemer har vi liten eller ingen kraft over – som for eksempel andres temperament, andres holdninger eller seksuell legning. Derfor er det viktig å lære seg å ikke bruke energi på og irritere seg over slike forhold, men heller ha fullt fokus på de forholdene eller problemene jeg selv har kraft over – som for eksempel valg av utdannelse, valg av riktige venner og egen økonomi.

Det er kun jeg som bestemmer om jeg vil finne en positiv løsning på mine problemer.

”Det er dumt å la seg irritere”. Det fører som oftest til negative konsekvenser.

De aller fleste har opplevd tunge stunder og negative forhold i livet, men det er styrken til å komme videre som det er viktig å jobbe med. Det hjelper lite å gå rundt og synes synd på seg selv i evigheter. Man må hele livet jobbe med å se de positive sidene og jobbe systematisk for å nå de målene man setter seg. ”I motvind lønner det seg å ta et ekstra kraftig fraspark. Derfor blir den som klarer å vokse på det negative til slutt den sterkeste”.

Dersom jeg for eksempel tenker at det ligger uforløste smerter fra oppveksten et sted inne i meg selv, er det viktig å være ærlig overfor seg selv og erkjenne det. Man må gjennom frykten for å bekjempe frykten.

Hvis du ikke vil gå til helsesøster, rådgiver, psykolog eller andre hjelpeorganer med ditt problem, kan det være lurt og ”få det ut” ved å skrive følelsene ned eller betro seg til en god venn. Svært mange mener også at det er viktig med fysisk trening for å lette på trykket. Dessuten vil du også lettere sove bedre om du er fysisk sliten.

Husk at du uansett ikke kan rømme fra vonde tanker. Når du skyver følelsene unna, vil de ligge der og gnage. Faktisk vil smertefulle opplevelser få mer styrke om man undertrykker dem.

Se video om hvordan du kan forandre nederlag til seier: